Svenska Minimoto  & Juniorracing Portalen
Startsida · Artiklar · Länkar · Nyhetskategorier · Forum Januari 22 2018 05:09:44
Navigation
Startsida
Vad är minimoto & juniorracing
Artiklar
FAQ
Länkar
Nyhetskategorier
Forum
Kontakt
Sök
Foto Gallery
Senaste debatter
Nyaste debatter
DM -02
Gimoto minimotoställ...
Stylmartin Minimotos...
såld
GRC RR BZM 50cc
Populäraste debatter
SR Minimoto 2009 [167]
Öresund Open 2008 [114]
hur tycker ni att... [95]
RACEHOUSE MALMÖ ?... [86]
Säsongen 2007 -en... [54]
Nyaste artiklar
Resultat RM Minimoto...
Nordiskt reglemente ...
Startnummer 2013
Blanketter
Inför säsongen 2010
eBilhyra
HYR BIL HÄR! En del av bilhyran kommer att gå till en fond för att utveckla juniorverksamheten här i Sverige.
Inloggade användare
Gäster: 1
Inga användare inloggade

Antal registrerade användare: 261
Inaktiverade användare: 0
Senast registrerade användare: vitalikki
Gå till ämne
Svenska Minimoto & Juniorracing Portalen | Blandat | Tävlings & träningsverksamhet
Sida 9 av 9 << < 6 7 8 9
Författare RE: SR Minimoto 2009
Jonsson
Användare

Hemort: Helsingborg
Registrerad: 10.01.07
Publicerat datum: 29-11-2008 02:51
Vad är synen på 15mm vs fritt (18-19-20-21mm)

Tycker folkmängden att dom mindre förgasarna är mer lättkörda, lättinställda etc ??

Varför har just du röstat för max 15mm ?

22st har fram tills nu röstat för max 15mm.

jonsson_racing@hotmail.com Skicka privat meddelande
7an
Användare

Hemort: Karlskrona
Registrerad: 20.02.06
Publicerat datum: 29-11-2008 07:33
caper skrev:
Angåend A och B finaler så är det inte så konstigt alls, om det kommer mer än vad som banan klarar av så får en del inte köra afinal,
Jörgen

Att alla inte kanske får köra en A final är helt ok, det var inte det jag skrev om du läser det jag skrev ordentligt.
Utan att det kanske inte ens blir en B-final om man har otur!!
Och åka kanske 50 mil enkel resa och sen blir det inte ens en B-final, det är nog ingen direkt sugen på. Och det är inte bara "vi" lite slöare förare som kan bli drabbade, har man otur med hojen under kvalen så kan vem som helst bli stående utan att få köra en B-final. Och är man då en förare som verkligen slåss om poäng så är man nog inte sugen på och köra Öppen el Open och inte kunna ta poäng i sin klass.

-------------------------------------------------
DBR Killer -12 155cc motard
7an Racing
www.v-man-racing.se Skicka privat meddelande
Jonas A
Användare

Hemort: Karlskrona
Registrerad: 05.09.06
Publicerat datum: 29-11-2008 08:25
Leif skrev:
Det borde också finnas en regel som säger att tekniska regl. inte får ändras i mer än vart 5:e år eller liknande för att få bättre kontinutet.

Dessutom är du inte ensam om dina tankar 7:an då det även i mitt huvud dyker upp ord som maktmissbruk m.m samtidigt som jag tycker att vi skall vara tacksamma för de som lägger ned tid och själ ideellt för denna sport, dock bör förändringar i SR vara väl förankrade hos de aktiva utövarna och inte vara en plötslig nyck hos någon beslutsfattare eller vara något som denna har personlig vinning av !
/Leif

Bra skrivet Leif, jag håller med !

Angående det ideella arbetet som bedrivs så är inte dessa herrarna på något sätt unika, det finns många som sliter hårt ute i klubbarna också !

Patrik sa när jag pratade med honom att "vi brukar försöka ändra lite till varje år i reglementet" Då kan man ju undra om det inte ibland ändras just för att det ska ändras.

Dessutom så verkar det ju vara viktigare vad man kommer överens med grannländerna om än vad förarna i det egna landet tycker !

Att sedan du Åke försvarar dom invalda sektionsmedlemmarna i svemo hela tiden känns ju lite konstigt, för du likväl som jag och flera andra är väl endast förare och arrangör o inte invald i svemo ?

Åke skrev:
Att "Svemo" (Björn, Patrik,Mike och Jocke) skulle skita i vad alla tycker känns inte som någon speciellt snygg kommentar med tanke på den tid och jobb de lägger ner ideellt på detta.

Kommentaren är inte snygg men den är kanske inte orättvis i detta sammanhanget med tanke på att ingen av dom sittande visar tecken på att bry sig över huvud taget !

Nu bryr inte jag mig om att reglementet "ska" var klart på Söndag, så kom igen nu o fixa till en omröstning även om det tar 2-3 veckor, annars om man kör över så här många av förarna så riskerar ni nog att få köra utan ganska många från Kalmargänget nästa år i alla fall...

smiley

Grc RSR -03 och DM -01 (BZM-08)
www.KMKRR.se

Redigerat av Jonas A datum: 29-11-2008 08:35
www.KMKRR.se Skicka privat meddelande
Författare RE: Sr Minimoto 2009
anders k
Användare

Hemort: kalmar
Registrerad: 22.10.06
Publicerat datum: 29-11-2008 11:02
Jag tycker det är lustigt att patrik vill ha igång diskutionen här på portalen om regl 2009 när det idag finns 162 inlägg angående denna fråga...är det inte ganska klart.Vad vi aktiva tycker i denna fråga....

Vad är resten av svemo???tänker på Björn,Mike.Jocke vad tycker ni i denna diskution...Läser ni vad som skrivs på denna sida???
Om inte hur kan dom veta hur vi tänker och vill.Vem är det isåfall som talar om för dom vad vi tycker...

Är det någon som gjort resört i denna fråga innan norrköpingsmötet....
från minimotosektionen...

Personligen så tror jag att minimoto sporten är på nedgångsmiley..inget nytänk.om sporten att få den att växa..inget nytt blod i minimotosektionen på många år...bara krångla till det med att ändra i reglementet bara för att det ska göras. Specielt tekninska reg låt det vara på en ett tag.. ...och detta med att vi ska likna europa och deras reglemente.varför?????hur många är det som kör där???tänkt på detta..innan ni tappar dom förare som finns i sverige idag....sverige är inte så stort som ni tror...

En sak till detta med att vi i kalmar inte kom till Norrköping....
Vi fick till oss att mötet skulle vara ett info möte....inte ett diskutions möte angående regl 2009. och att lägga ett möte på farsdag..skitdåligt...jag driver en bensinmack som är öppet när dom flest ligger och sover..när vi som har en dag som är farsdag..och man blir firad som det ochså...tror ni inte att man vill vara hemma då....

Detta vill jag säga att tydligare info om vad mötena är till för...sen tillbaka till det jag sagt innan..spelar det någon roll vad vi tycker (dom aktiva)det är ju redan bestämt över våra kroppar innan möterna..

Mvh Anders k
www.unionracing.se Skicka privat meddelande
ryder
Administratör

Hemort: Morgongåva
Registrerad: 10.02.06
Publicerat datum: 29-11-2008 11:12
Nu finns en ändrad version av SR (länk finns på startsidan under nyheter), där man ändrat lite för underlätta tävlings genomförande om den endast körs under en dag, genom att korta ner tidskval från obligatoriska 2x15min till minimum 1x10min.

Max 15mm förgasare är tillbaka i Senior 40cc

Crosshjälm är nu fortsättningsvis också godkänd.

/Åke (#41 Senior Open & MiniGp15)
www.ryder-racing.com
nu med web-shop smileywww.ryder-racing.com/butik
www.ryder-racing.com Skicka privat meddelande
bjrr
Användare

Hemort: Skövde
Registrerad: 25.06.07
Publicerat datum: 29-11-2008 11:18
anders k skrev:bara krångla till det med att ändra i reglementet bara för att det ska göras. Specielt tekninska reg låt det vara på en ett tag.. ...och detta med att vi ska likna europa och deras reglemente.varför?????hur många är det som kör där???tänkt på detta..innan ni tappar dom förare som finns i sverige idag....sverige är inte så stort som ni tror...

Exakt min mening där. Hur många är det egentligen från sverige som kör em/vm tävlingar? Om jag säger max 10 förare så tror jag inte att det är i underkant? Varför styra hela det svenska reglementet för att underlätta för dessa få förare? Betydligt fler som enbart kör nationellt.
Man kan självklart se det från andra hållet och säga att man skall underlätta för utländska förare att komma hit och köra. Men tror ni inte att dom har liknande situation? ett fåtal av alla aktiva är sugna på att komma och tävla i Sverige. Reglementet borde bestämmas av majoriteten, tvärtom mot hur det är nu känns det som.

Förklara för mig hur det tänks i ledningen?

MVH Björn.

Skövde MK

Team stomp racing sweden

Stomp KZ-R Motard -13
Skicka privat meddelande
BBmoto
Användare

Hemort: Rävlanda , långt ut på landet
Registrerad: 05.03.06
Publicerat datum: 29-11-2008 12:08
ryder skrev:
Nu finns en ändrad version av SR (länk finns på startsidan under nyheter), där man ändrat lite för underlätta tävlings genomförande om den endast körs under en dag, genom att korta ner tidskval från obligatoriska 2x15min till minimum 1x10min.

Max 15mm förgasare är tillbaka i Senior 40cc

Crosshjälm är nu fortsättningsvis också godkänd.

Bra att någon lyssnar på folkets röst !

Texten bör även ändras betr. förg.strl. på : 2.3.3 där det fortfarande står fri strl i senior.

Mvh Leif
viglaren www.bbmoto.se Skicka privat meddelande
ryder
Administratör

Hemort: Morgongåva
Registrerad: 10.02.06
Publicerat datum: 29-11-2008 12:29
Hej, Leif.
Jag såg det också och påtalade detta och har fått justerad Draft 3 ändrad som det var tänkt. Korrigerad versionen finns att ladda ner efter kl. 12.23 idag.

/Åke (#41 Senior Open & MiniGp15)
www.ryder-racing.com
nu med web-shop smileywww.ryder-racing.com/butik
www.ryder-racing.com Skicka privat meddelande
Sida 9 av 9 << < 6 7 8 9
Gå till Forum:
Annonser
Vill du ha reklam här så kontakta info@jbdt.se
Logga in
Användarnamn

Lösenord

Är du inte registrerad användare?